A magam részéről vita nélkül elfogadom, hogy a vállalkozás beindításának első és egyik legfontosabb lépcsője a piackutatás, hogy miért, erről már tettem említést korábban, fölösleges megismételni.
Mekkora a fejlődési potenciál a piacban?
Korábban már rákerestem a google-ban vállalkozásom kulcsszavaira, ma azt fogom megnézni a www.google.com/trends segítségével, hogy merre felé halad az adott piac, nő vagy csökken a kereslet. Itt is a kulcsszavakat kell megadni és a grafikon azt mutatja meg, hogy hányan érdeklődtek, kerestek rá a kulcsszavainkra. Az oldalon át kell álltani, hogy csak Magyarországra keressen és be lehet állítani azt is, hogy milyen időintervallumra, melyik évre keressen rá.
A magam részéről megállapítottam, hogy mind az oktatás, mind a képzés kulcsszavak emelkedő trendet mutatnak...hurrá..
A kulcsszavak tehát kulcsfontosságúak,de csak a kereső optimalizálásban. Mert ugyebár ha esetleg azt állapítod meg, hogy nem túl sokan keresnek rá leendő vállalkozásod kulcsszavaira, akkor a látogatottság érdekében más kesztyűket is fel kell vennünk:)))
Milyen témákban keresnek az adott piacon?
Tanácsadó oldalam javaslatára ismét a https://adwords.google.hu/select/KeyworldToolExternal oldalhoz fordulhatok. Ha jól értem vállalkozási tanácsadómat, ha beütöm a saját kulcsszavaimat és megnézem a kulcsszóválasztó által ajánlott kulcsszóötleteket, azokból kiderülhet a piaci rés, amit meg kell céloznom vállalkozásommal. A piaci rést pedig azok a kulcsszavak fogják jelenteni, amelyeknél magas a keresések száma, de alacsony a "verseny", ami egyértelműen kiderül a táblázatból.